مراسم ختم لاکچری چگونه برگزار می شود؟

مراسم ختم لاکچری چگونه برگزار می شود؟

در مراسم ختم لاکچری همه لوازم و اقلام از بهترین اجناس هستند و پذیرایی از مهمانان در تالارهای مجلل انجام می‌گیرد. به طور کلی این نوع مراسم زرق و برق بسیاری دارد، یعنی از گل‌آرایی میز ترحیم گرفته تا نحوه پذیرایی و انتخاب محل برگزاری مجلس ختم دارای تشریفات خاصی است. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با نحوه برگزاری ختم لاکچری آشنا کنیم.

مکان برگزاری مراسم ختم لاکچری

به منظور برگزاری مراسم ختم لاکچری می‌توانید اقدام به اجاره تالار و باغ نمایید، یا این‌که بنابر صلاحدید خود سالن اجتماعات یا بهشت زهرا را برگزینید. در ادامه جزئیات هریک از این موارد مختصرا بیان می‌شوند.

۱٫ برگزاری ختم لاکچری در بهشت زهرا

برگزاری ختم لاکچری در بهشت زهرا

اگر بخواهید مجلس ترحیم در بهشت زهرا باشد، تیم برگزار کننده مراسم از چمن مصنوعی یا فرش برای زیر پای مهمانان استفاده می‌کنند. از آنجا که به کار بردن آلات موسیقی در بهشت زهرا قدغن است، مداح آهنگ‌های خام را به صورت ضبط ‌شده اجرا می‌نماید.

۲٫ برگزاری مراسم ختم لاکچری در منزل شخصی یا سالن اجتماعات

برگزاری مراسم ختم لاکچری در منزل شخصی یا سالن اجتماعات

برگزاری مراسم ختم لاکچری در منازل یا سالن اجتماعات نیز انجام می‌گیرد. سالن اجتماعات می‌تواند گزینه‌ای عالی برای برگزاری یک مجلس ختم آبرومند باشد؛ زیرا این گونه محیط‌ها ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به منازل مسکونی دارند. علاوه‌برآن با برگزاری مراسم ترحیم در سالن اجتماعات از مزایایی همچون پارکینگ اختصاصی، کیفیت بالای غذا و سایر اقلام پذیرایی، نزدیکی به بهشت زهرا و موارد دیگر بهره‌مند می‌شوید.

۳٫ برگزاری مراسم ختم لاکچری در تالار و باغ

برگزاری مراسم ختم لاکچری در تالار و باغ

این روزها خانواده‌های معزی تمایل دارند که مراسم ختم را در تالارها و باغ‌های لاکچری اطراف بهشت زهرا برگزار کنند. با توجه به این‌که تالارهای شیک با ظرفیت‌های گوناگونی وجود دارند، انتخاب آن‌ها براساس تعداد مهمانان صورت می‌پذیرد. برگزاری مراسم ختم لاکچری در تالار و باغ دست شما را در انتخاب آلات موسیقی، نحوه پذیرایی و... باز نگه می‌دارد. برای مثال می‌توانید از آلات موسیقی ایرانی و فرنگی به دلخواه خود استفاده نمایید.

میز ترحیم لاکچری

میز ترحیم لاکچری

یکی از ملزومات مراسم ختم لاکچری تزیین میز ترحیم است. عنصر اصلی که باعث زیبایی این میز می‌شود، گل‌آرایی آن بوده که در کنار گل‌ها نیز جاشمعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است که پارچه مشکی از جنس تور یا ترمه را روی میز پهن نمایید و اقلامی مانند سینی حلوا، سینی خرما، گلدان، جاشمعی و ظروف میوه را روی آن بچینید. برای گل‌آرایی میز یادبود هم برگزیدن گل‌هایی نظیر مریم، لیلیوم، رز سفید و… موجب ایجاد ظاهر شیک در میز می‌شود.

شمع آرایی میز ترحیم

شمع آرایی میز ترحیم

در مراسم ختم لاکچری می‌توانید از شمع‌های بلند، وارمر یا شمع الکترونیک استفاده کنید. شمع‌های الکترونیک برای مساجد گزینه مناسبی به شمار می‌روند، چون روشن کردن شمع در مسجد ممنوع است. توصیه می‌شود که رنگ شمع را مشکی انتخاب نمایید، اما در صورت تمایل استفاده از رنگ‌های دیگر هم مانعی ندارد.

میوه های مراسم ختم

میوه درجه یک و بهداشتی نیز برای برگزاری ختم لاکچری اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین میوه‌ها باید کاملا سالم و فاقد هرگونه لک و زدگی باشند، همچنین بهتر است که اطراف ظرف میوه با ربان مشکی تزیین شود.

چیدمان تاج گل در مراسم ختم

تاج‌ گل مراسم ختم در ابعاد و مدل‌های مختلفی تهیه می‌شود. انواع تاج ترحیم شامل تاج گل یک طبقه، تاج گل دو طبقه و تاج گل سه طبقه هستند که مدل‌های سه طبقه نسبت به دو نوع قبلی با قیمت گران‌تری به فروش می‌رسند.

چیدمان تاج گل در مراسم ختم

از جمله گل‌های مناسب برای چیدمان تاج گل مراسم ختم لاکچری می‌توان به میخک، داوودی، سوسن، گلایل، ارکیده، مریم، لیلیوم، شب بو، رز، زنبق و آنتوریوم اشاره کرد. برای تزئین تاج گل مراسم ختم نیز معمولا ربان‌ و تور مشکی به کار برده می‌شود. همچنین نصب کارت‌های تسلیت نیز روی گل‌ها به منظور ابراز همدردی با خانواده داغ‌دار ایده‌ای عالی است.

مداح و مجری مراسم ترحیم

مجری یکی از فاکتورهای موثر در هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ترحیم است. مداح یا مجری در آغاز به معرفی مجلس می‌پردازد و به نیابت از خانواده داغ‌دار از مهمانان برای حضورشان تشکر می‌کند. نی و دف از جمله سازهای موسیقی ایرانی هستند که نوایی غمگین و حزن‌انگیز دارند. بنابراین در مراسم ختم لاکچری بهتر است از گروه‌هایی که مداحی را با نی و دف انجام می‌دهند، دعوت به عمل آید تا مجلس پرشورتر شود.

مداح و مجری مراسم ترحیم

مداحی بدون ساز اغلب مورد توجه خانواده‌های مذهبی است؛ اما بهتر است که مداحی همراه با نی و دف باشد تا به بهتر اجرا شدن آن کمک کند. بعضی از گروه‌های مداحی عرفانی برنامه‌ای نیز برای خواندن اشعار متناسب با ختم دارند که باعث ایجاد شور و حال خاصی در مجلس می‌شوند.

مهمانداران مراسم ختم لاکچری

مهمانداران مراسم ختم لاکچری

استفاده از مهمانداران آموزش دیده در مراسم ختم لاکچری به باشکوه‌تر برگزار شدن مجلس کمک شایانی می‌کند. در باغ و تالارهای مجلل و سطح بالا مهمانداران کاملا آراسته هستند و ادبیات فاخری دارند. این افراد از قبل برای برگزاری مجلس ترحیم آموزش دیده‌اند، لذا در پذیرایی از مهمانان بسیار دقیق عمل می‌کنند و تمام آداب و رسوم مراسم ترحیم را به جای می‌آورند.

پذیرایی مراسم ترحیم لاکچری

پذیرایی مراسم ترحیم لاکچری

دیس‌های میوه، شیرینی‌جات مناسب مجلس ختم، ظروف خرما و حلوای تزئین شده از جمله الزامات پذیرایی مراسم ختم لاکچری هستند. می‌توان اقلام پذیرایی را در ظروف زیبا قرار داد و کنار آن‌ها را با ربان مشکی تزئین کرد. برای این‌که ظرف‌های پذیرایی ظاهر شکیل‌تری به خود بگیرند، بهتر است که روی آن‌ها با سلفون پوشانده شود. میوه مجلس ختم باید از انواعی انتخاب شود که خوردن آن آسان باشد، موز، سیب، خیار و پرتقال به این منظور گزینه مناسبی هستند. اخیرا باب شده که در مراسم پرزرق و برق از کیک‌‌های خیس یا کیک براونی برای پذیرایی مجلس ترحیم استفاده می‌کنند. خواندن مقاله برای مراسم ختم چی درست کنیم نیز در زمینه پذیرایی مراسم ختم لاکچری می‌تواند به شما کمک بیشتری کند.

ناهار و شام مراسم ختم لاکچری

برنامه ناهار یا شام مراسم ختم لاکچری برای سوم، هفتم و چهلم درنظر گرفته می‌شود. موقعی که برای اجاره تالار یا باغ مجلل به محل موردنظر مراجعه می‌کنید، حتما کیفیت غذای آن را تست نمایید. یکی از ضروریات برگزاری ختم لاکچری این است که میز غذا رنگی و زیبا باشد و از دسرهای مختلف به همراه انواع سالاد، ماست و... استفاده شود.

پک پذیرایی لاکچری برای مراسم ترحیم

سوگ از دست دادن عضوی از خانواده از یک سو و دغدغه پذیرایی آبرومندانه از سوی دیگر فشار مضاعفی را بر خانواده داغ‌دار وارد می‌کنند. به همین دلیل استفاده از پک پذیرایی برای برگزاری مراسم ختم لاکچری گزینه مناسب‌تری است. در این حالت نیاز به صرف وقت و انرژی برای تهیه اقلام پذیرایی نخواهید داشت و بار زیادی از دوش شما برداشته می‌شود.

 

پک ترحیم VIP 1

اگر خواهان یک پک پذیرایی لاکچری هستید، پک پذیرایی مقوایی سبزینه انتخاب مناسبی خواهد بود. دیزاین این نوع بسته‌ها در نهایت دقت و سلیقه صورت می‌پذیرد تا ظاهر زیبای آن در همان نگاه اول برای مهمانان چشم‌نواز باشد. جنس پک ترحیم سبزینه از مقوای کاملا بهداشتی و مقاوم است که ویژه مواد غذایی ساخته می‌شوند. این بسته‌ها به سهولت بین مهمانان توزیع شده و با بستن روبان روی جعبه‌ها می‌توانید جلوه آن را چندین برابر کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *