برای مراسم ختم چی درست کنیم؟


وقتی عزیزی از بین ما می‌رود، غم ازدست‌دادن او از یک‌ طرف و دغدغه برگزاری مراسمی در شأن جایگاه ما، از طرف دیگر شرایط سختی را برای خانواده داغدار به وجود می‌آورد. غم ازدست‌دادن را که جز صبر مرحمی نیست؛ اما برای برگزاری مراسمی مناسب و آماده‌سازی پذیرایی راه‌هایی است که از فشار و استرس آمادگی برای مراسم ختم کم خواهد کرد. سوال بسیاری از افراد این است که برای مراسم ختم چی درست کنیم؟ ما در این مقاله با شما هستیم تا با چندین ایده کاربردی و خوب، خیالتان را بابت پذیرایی مراسم ختم راحت کنیم. همراه ما باشید!

تزئین خرما و حلوا برای پذیرایی مراسم

رکن اصلی مراسم ختم، خرما و حلوا است؛ به همین دلیل تزئین این دو و سرو زیبای آنها اهمیت بیشتری نسبت به سایر اقلام پذیرایی دارد. یکی از بهترین ایده‌ها برای تزئین خرما و حلوا استفاده موادی است که ضمن زیبایی، طعم حلوا و خرما را نیز بهتر می‌کنند؛ موادی مثل نارگیل، خلال بادام و پسته، شکلات آب شده یا چیپس شکلات، پودر پسته، گردو و سایر مغزها. برای ایده‌های بیشتر همراه ما باشید.

پودر نارگیل، از قدیمی‌های تزئین خرما و حلوا!

استفاده از پودر نارگیل برای تزیین خرما و حلوا دو مزیت برجسته‌ای نسبت به سایر تزئینات دارد؛ اول آنکه هزینه کمتری دارد و همینطور دست شما برای تزئین باز است و با مقداری پودر نارگیل انواع تزئینات را می‌توانید انجام دهید.

 

مغزها، یک تزئین لاکچری!

اگر خواسته باشید اندکی لاکچری‌تر عمل کرده باشید، مغزها یک انتخاب عالی است! با خلال بادام و پسته، چیپس بادام و پودر پسته و گردو مغزهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا یک ظرف خرما خوش‌طعم و زیبا و یا یک گل زیبا بر روی ظرف حلوای خود داشته باشید.

شکلات را فراموش نکنید!

طعم دلنشین شکلات با هر چیزی که همراه شود، عطر و طعم آن را چندبرابر بهتر می‌کند؛ حالا اگر شکلات آب شده را روی خرما بریزیم یا با چیپس شکلات و چند دانه گل محمدی، تزیین حلوا را زیباتر کنیم، چه می‌شود!

حلوا شکلاتی برای مراسم ختم
حلوا شکلاتی برای مراسم ختم

استفاده از تارت‌های بیسکویتی یا ویفری!

چند سالی است که تارت‌های بیسکویتی یا ویفری به جز ثابتی از تزئین خرما و حلوا تبدیل شده‌اند. مزیت این تارت‌ها در این است که علاوه بر ظاهر زیبا و مدرنی که به دیزاین شما می‌بخشد، طعم حلوا یا خرما را نیز بهتر می‌کند به‌خصوص اگر از نوع بیسکویتی  استفاده کنید. علاوه بر این، دیگر، با بر داشتن یکی از آنها تزئین شما به هم نمی‌خورد، مانند آنچه که برای حلوا یا خرمای در دیس گذاشته شده اتفاق می‌افتد.

شیرینی‌های مخصوص مراسم عزاداری و ترحیم

امروزه در اکثر مراسم ترحیم علاوه بر حلوا و خرما، شیرینی‌های مخصوص مراسم ترحیم نیز به‌پای ثابت هر مجلسی تبدیل شده‌اند. انواع شیرینی مثل میکادو (میشکا)، برشتوک، کیک یزدی، شیرین مافینی، انواع کیک مثل کیک ساده یا هویج گردو می‌توانند در کنار حلوا و خرما انتخابی مناسب باشند. علاوه بر شیرینی‌های خشک، جدیداً استفاده از شیرینی‌های تر مثل انواع رولت یا تارت نیز محبوب شده است. هرچند انتخاب کیک  کاملاً سلیقه‌ای است؛ اما با نگاهی به مراسم‌های ترحیم پیشنهاد می‌شود که برای مجالس پرجمعیت میکادو و برشتوک انتخاب مقرون‌ به‌ صرفه‌تری است.

 

ایده برای شیرینی های مراسم ختم

نوشیدنی‌های مراسم ختم

چای پای ثابت هر مراسمی است، از مراسمی که صدای خوشی و خنده تا خانه‌های اطراف می‌رود گرفته تا مراسم غم و اندوه و عزاداری! برای مرسم ختم نیز چای شاید بهترین و محبوب‌ترین انتخاب باشد.

اما غیر از آن چه؟ ازآنجایی‌که طرف‌داران انواع نوشیدنی‌های بر پایه قهوه روزبه‌روز بیشتر می‌شود، انواع قهوه مثل ترک، رومی، موکا و نسکافه، کارامل ماکیاتو، لاته و... نیز می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد. علاوه بر این، انواع آبمیوه نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد به‌خصوص در فصل‌های گرم سال!

انواع نوشیدنی در سایت سبزینه پک

میوه مناسب مراسم ختم

حال نوبتی هم باشد نوبت میوه است! بعد از انتخاب نوع شیرینی و نوشیدنی و دیزاین حلوا و خرما، انتخاب میوه مناسب با آن‌ها، همان تکه پازل کامل‌کننده پذیرایی شما است. برای انتخاب میوه محدودیتی خاصی وجود ندارد، موز، سیب، کیوی، پرتغال و خیار از گزینه‌های معمول برای پذیرایی است. شما می‌توانید میوه را یا در دیس بزرگ گذاشته یا در ظرف هر مهمان بگذارید. اگر تعداد مهمان‌هایتان زیاد است، قراردادن میوه در پک‌های پذیرایی تصمیم هوشمندانه‌تری است.

چیدمان مراسم ترحیم

در نهایت، پس از آنکه موارد پذیرایی مراسم ختم را مشخص کردید، نوبت به چیدمان میز ترحیم می‌رسد. استفاده از گل و شمع در کنار عکس مرحوم و قرآن ترکیبی هوشمندانه است که ضمن زیبایی، حس سوگواری و عزاداری را نیز به بیننده منتقل می‌کند. علاوه بر اینها می‌توانید از یک حلوا و خرما نیز به‌عنوان نمادهای مراسم عزاداری بر روی میز خود بگذارید. همان‌طور که اشاره شد، گل و شمع دو عنصر کلیدی برای تزیین میز هستند، برای همین اگر می‌خواهید تزئین زیبا و منحصربه‌فرد داشته باشید، به‌هیچ‌عنوان از این دو غفلت نکنید.

پک پذیرایی مراسم ختم و سالگرد

در پایان، وقتی انسان، عزیزی را از دست می‌دهد دیگر حوصله هیچ‌چیز را ندارد و تنها کاری که می‌خواهد بکند، سوگواری و عزاداری در تنهایی خود است، به همین دلیل کمترین توجهی را به مراسم ترحیم نمی‌تواند بکند. در چنین شرایطی، خانواده عزادار لازم نیست کاری بکنند، چراکه ما از قبل فکر همه چیز را کرده‌ایم و قرار است مراسمی درخور، با پک‌های پذیرایی شکیل برگزار کنیم. تنوع پک‌های آن‌قدر زیاد است که برای هر سلیقه یا بودجه‌ای مناسب باشد.

پک های آماده مراسم ختم

این ها تنها برخی از پک های ترحیم سبزینه (تشریفات سبز) هستند، برای مشاهده سایر پک ها میتوانید به صفحه پک پذیرایی مراجعه کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *