تزیین میز مراسم ختم

تزیین میز مراسم ختم

تزیین میز مراسم ختم ممکن است که برای خانواده عزادار کار سختی باشد، اما انجام آن به منظور هرچه بهتر برگزار کردن مجلس ترحیم ضروری است. فرقی نمی‌کند که مراسم در تالار، منزل یا مسجد برگزار شود، در هر صورت تزئین میز برای همه این مکان‌ها لازم است؛ چون مهمانان در بدو ورود خود به میز ترحیم توجه می‌کنند.

نحوه چیدمان میز ختم باید طوری باشد که شان مجلس حفظ شود و هیچ گونه کم و کسری در آن دیده نشود. معمولا برای تزئین میز یادبود از المان‌هایی مانند شمع‌آرایی، گل‌آرایی، قاب عکس متوفی و... استفاده می‌شود که در ادامه بحث مفصلا به هریک از این موارد خواهیم پرداخت.

پارچه رومیزی مراسم ختم

انتخاب پارچه مناسب برای تزیین میز مراسم ختم اهمیت بسیار زیادی دارد. در این موارد استفاده از پارچه جیر، ترمه، تور و مخمل مشکی رنگ یا سیاه با طرح‌های سفید پیشنهاد می‌شوند؛ زیرا ظاهری لاکچری به میز می‌بخشند. بهتر است که حتی‌المقدور پارچه موردنظر رنگ تیره داشته باشد، البته از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری نیز می‌توانید استفاده نمایید.

استفاده از رنگ های سنگین در تزیین میز مراسم ترحیم

بهتر است برای تزئین میز یادبود به سراغ تکنیک‌‌های ساده‌ طراحی و استفاده از رنگ‌های سنگین بروید و تا آنجا که می‌توانید دور رنگ‌های پررنگ را خط بکشید. به کار بردن رنگ‌های مات و تیره همچون سفید، سیاه، خاکستری و حتی بنفش تیره موجب می‌شود که حال و هوای اندوه بر میز ترحیم حاکم باشد. در صورتی‌که استفاده از رنگ‌های شاد و پررنگ این حس غم را نقض می‌کند و احساسات متفاوتی را به وجود می‌آورد.

استفاده از نور مناسب برای فضا

تنظیم نورپردازی برای تزیین میز مراسم ختم و زیباتر به نظر رسیدن آن اهمیت زیادی دارد. برای این‌که حس اندوه و حزن فضا به مهمانان القا شود، بهتر است از نورهای نرم و مات استفاده کنید. تکنیک‌های ساده‌ نورپردازی نظیر استفاده از شمع‌های سفید هم توصیه می‌شود.

مدل های مختلف گل آرایی میز ترحیم

برای تزیین میز مراسم ختم از مدل‌های مختلف گل‌آرایی استفاده می‌شود که عبارتند از:

مدل ساده یک طبقه

این مدل گل اغلب برای سرمزار کاربرد دارد که روی میزی با سایز مشخص قرار داده می‌شود.

مدل یک طبقه با پایه فلزی

مدل‌های یک طبقه با پایه فلزی دارای پایه‌های زیبایی هستند که بر جذابیت میز ترحیم می‌افزاید. در مراسم های ختم لاکچری معمولا از این پایه ها استفاده می شود. شما میتوانید جذاب ترین و باکیفیت ترین بسته های پذیرایی مخصوص مجالس ختم خود را در سایت سبزینه پک، در صفحه پک ترحیم مشاهده و خریداری کنید.

مدل چند طبقه

مدل‌های چند طبقه معمولا برای فضاهای بسته به کار می‌روند و قابلیت استفاده در محیط‌های مختلف مانند مسجد، تالار یا منزل را دارند.

شمع آرایی میز مراسم ختم

شمع ارایی میز مراسم ترحیم
شمع ارایی میز مراسم ترحیم
شمع ارایی میز مراسم ختم
شمع ارایی میز مراسم ختم

یکی از نکات بسیار مهم در نحوه چیدمان میز ختم، استفاده از شمع‌های مخصوص است که حالتی عرفانی به فضا می‌بخشد. برای شمع‌آرایی باید از شمعدان مناسب استفاده کرد، البته بعضی از مدل‌های موجود در بازار به خاطر ساختار خاص خود نیاز به شمعدان ندارند. می‌توانید شمع‌های الکترونیک، ضخیم یا قلمی را برای تزیین میز به کار ببرید. قرار دادن شمع وارمر در کنار گل‌ها نیز باعث می‌شود که میز مراسم ختم زیباتر به نظر برسد.

برای آراستن شمع‌های روی میز هم استفاده از روبان مشکی، گیپور، مروارید و... گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند. معمولا عرف بر این است که برای تزئین میز یادبود شمع‌های سیاه مورد استفاده قرار گیرد تا تاثیر بیشتری بر حزن‌انگیز نشان دادن فضا داشته باشد. اما قرار دادن شمع‌های سفید با گیپور مشکی نیز ایده جالبی است که جذابیت بصری بیشتر میز ترحیم را به دنبال دارد.

پک پذیرایی ترحیم

عکس متوفی روی میز ترحیم

بازماندگان برای زنده نگه داشتن یاد متوفی می‌کوشند که عکسی از وی را روی میز ترحیم قرار دهند. جهت تزئین میز یادبود باید از عکس‌های باکیفیت و شفاف که قاب مناسبی نیز داشته باشند، استفاده کنید. اگر عکس دارای پس زمینه سفید باشد، جلوه بیشتری به میز می‌بخشد.

خوراکی های پذیرایی از مهمانان

یکی از رسومات مردم ایران این است که با خرما و حلوا از مهمانان مجلس ترحیم پذیرایی می‌کنند. درواقع حلوا و خرما جزء لاینفک مراسم عزاداری هستند؛ زیرا سرو آن‌ها در این‌گونه مجالس، علاو‌بر این‌که به باورها و اعتقادات ایرانی‌ها  برمی‌گردد، از نظر پزشکی نیز فایده دارد. از این‌رو جهت تزیین میز ترحیم استفاده از ظروف حاوی خرما و حلوای تزئین‌شده به همراه دیس‌های میوه ضروری است.

ظروف خرما و حلوای تزئین شده

در گذشته برای پذیرایی از مهمانان مجلس ترحیم حلوا را در یک سینی پهن می‌کردند، اما امروزه ایده‌های دیگری به این منظور وجود دارد. به گونه‌ای که می‌توانید حلوا قالبی، حلوا با نان بستنی و حلوا رولی را خریداری نمایید. به منظور تزئین خرما هم تهیه خرمای شکلاتی، خرمای مغزدار، توپک‌های خرمایی و... گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

برای ظرف حلوا و خرما نیز از دیس‌های چینی یا ظروف کریستالی زیبا استفاده کنید. ظروف سیلور هم انتخاب خوبی هستند؛ زیرا تزئینات بسیار زیبایی دارند و می‌توانند جلوه‌ای لاکچری به میز ترحیم بدهند.

دیس‌های میوه

امروزه مدل‌های مختلفی از دیس میوه‌خوری وجود دارد، اما بهتر است که برای دیزاین و تزیین میز مراسم ختم ظروف ساده و کلاسیک را انتخاب کنید. می‌توانید دیس‌های پایه‌دار یا بدون پایه ساده را از جنس‌های مختلف برگزینید.

سفارش تزیین میز مراسم ختم

نحوه چیدمان میز ختم تاثیر زیادی در اندوه‌بار نشان دادن فضا دارد. عنصر اصلی که زیبایی هرچه بیشتر میز ترحیم را به دنبال دارد، گل‌آرایی و شمع‌آرایی آن است. تزیین میز مراسم ختم بیشتر برای بخش بانوان مسجد انجام می‌شود، اما در منزل و تالار نیز کاربرد دارد.

با توجه به شرایط روحی صاحب عزا تزئین میز یادبود کاری پرزحمت است، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که این کار را برون‌سپاری نمایید. مجموعه سبزینه با برخورداری از کادری مجرب تزئین میز عزای شما را طوری انجام می‌دهد که توجه مهمانان را جلب کرده و شان مجلس حفظ شود.

 

پک ترحیم VIP 1

پک ترحیم VIP

پک پذیرایی پرفروش ترحیم 2

پک ترحیم پرفروش

بسته پذیرایی ارزان قیمت مراسم ختم

پک ترحیم اقتصادی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *