پذیرایی مراسم ترحیم در کرونا


زمانی که یک‌ شخص فوت می کند مراسم هایی برای یاد بود و شادی روح فرد برگزار می شود که می توان به یکی از مهمترین این مراسم ها، مراسم ختم اشاره نمود. برگزاری مراسم ختم‌ جز آداب و رسومی است که می توان آن را در همه فرهنگ ها مشاهده نمود همچنین باید بدانید که پذیرایی در این مراسم نیز آداب خود را دارد و اکثر افراد تمایل دادند که این مراسم به خوبی برگزار شود. این مراسم در کشور ما نیز از اهمیت بسیاری برخودار بوده ولی با توجه به شرایط کنونی و وجود ویروس کرونا پذیرایی ها در مراسم ختم علاوه بر این که باید طبق آداب و رسوم بوده و به خوبی انجام شود باید همراه با رعایت تمام شیوه نامه‌ های بهداشتی نیز بوده و به سلامت افراد توجه شود از این رو قصد داریم در این مقاله به بررسی پذیرایی مراسم ترحیم در کرونا بپردازیم.

بنابر این اگر شما یکی از عزیزانتان را در این ایام از دست داده اید و قصد داریم که برای این شخص عزیز مراسم تحریم برگزار کنید لطفاً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

برگزاری مراسم ترحیم در کرونا

برای این که بتوانید یک مراسم خوب در کنار رعایت تمام پروتکل های بهداشتی داشته باشید نیاز است که به نکاتی توجه کنید، در این قسمت به بیان این نکات می پردازیم.

۱.توزیع ماسک، دستکش و وسایل ضدعفونی

شما می توانید پک های مناسبی از وسایل بهداشتی تهیه نموده و در ابتدای مراسم به افرادی که فاقد وسایل بهداشتی هستند تقدیم کنید در این صورت علاوه بر این که نکات بهداشتی را رعایت نموده اید از انتشار این ویروس نیز جلوگیری کرده‌اید.

۲.استفاده از تب سنج

شما می توانید از یک تب سنج استفاده کنید تا از این طریق از ورود افراد مشکوک به کرونا به مراسم ترحیم جلوگیری نمایید.

۳.رعایت فاصله اجتمایی

بهترین روش در برگزاری مراسم ترحیم در کرونا توجه و رعایت فاصله اجتمایی و برگزاری مراسم در صورت امکان در فضای باز است. به این گونه که صندلی ها را در صورت امکان قبل از استفاده ضدعفونی کرده و با رعایت فاصله یک متری قرار بدهید.

۴.حلوا و خرما پذیرایی

همان گونه که می دانید حلوا و خرما از جمله مواردی هستند که در هر مراسم ترحیمی برای پذیرایی مورد استفاده قرار میگیرند، شما می توانید از حلوا در طرح های مختلف مانند: حلوای زعفرانی، حلوای دورنگ و … در مراسم خود استفاده کنید، همچنین در مورد خرما نیز می توان ایده های مختلفی را بیان نمود به این صورت که می توانید هسته خرما را خارج نموده و به جای آن گردو قرار بدهید و یا برای تزئین خرما می توانید از پودر نارگیل و یا گلپر استفاده کنید که تمام این موارد چهره پذیرایی شما را زیبا تر می کند.

اما در شرایط کنونی اگر قصد دارید که بهداشت را رعایت نموده و پذیرایی مراسم ختم در کرونا را به بهترین شکل ممکن انجام بدهید می توانید خرما و حلوا ها را بسته بندی نموده یا پک های آماده تهیه کنید و به وسیله آن ها از مهمانان خود با خیالی راحت پذیرایی نمایید.

۵. استفاده از خدمه برای پذیرایی

استفاده از خدمه نیز می تواند یک ایده مناسب برای برگزاری مراسم ترحیم در کرونا باشد، زیرا در مراسم عزاداری خانواده عزادار به دلیل این که شرایط مناسبی ندارند نمی توانند به شخصه عهده دار این وظیفه باشند از این رو استفاده از خدمه می تواند به آن ها برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم کمک فراوانی کند علاوه بر این در شرایط کرونا خدمه می توانند ناظر بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز باشند ولی باید این نکته را بیان کنیم که استخدام خدمه هزینه بر است و شاید برخی افراد قادر به پرداخت هزینه آن نباشند.

همچنین به این مسئله نیز توجه داشته باشید که خدمه پذیرایی نیز باید تمام نکات بهداشتی را رعایت نموده و در این امر کوتاهی نکنند.

۶. استفاده از پک های مراسم

در مراسم تحریم علاوه بر خرما و حلوا ممکن است که با موارد دیگری مانند کیک و یا میوه از مهمانان پذیرایی کنند، پیشنهاد ما به شما در این موارد استفاده از پک های مراسم ترحیم است زیرا دیگر نیازی نیست که شما هر کدام از موارد پذیرایی را به صورت جداگانه درون ظرف قرار داده و سلفون بکشید، شما با استفاده از این پک های آماده می توانید به راحتی تمامی موارد پذیرایی را با رعایت اصول کامل بهداشتی آن هم با چیدمانی زیبا و اصولی انجام بدهید همچنین نام مرحوم‌  و پیام خیر مقدم نیز بر روی این پک ها نوشته شده است. استفاده از این موارد همچنین می تواند برای خانواده های داغدار یک کمک به شمار بیاید.

پک پذیرایی مراسم ختم ساده 3

۷. ارائه پک ها در پایان مراسم

برای این که بتوانید یک پذیرایی مناسب و بهداشتی داشته باشید می توانید تحویل پک های پذیرایی خود را به میهمانان در زمان پایان مراسم انجام بدهید. پیشنهاد ما به شما این است که پک را بر روی یک میز و نزدیک به درب خروج قرار داده و در هنگام خروج مهمان ها ضمن تشکر از حظور آن ها در مراسم پک را با احترام و ادب به آن ها تقدیم کنید.

پیشنهاد سبزینه برای برگزاری مراسم ترحیم در کرونا

پک های سبزینه یکی از انواع پک های بهداشتی، زیبا و پرطرفدار در بین مردم است که دارای کیفیت بالا و مطلوبی بوده و شما عزیزان می توانید با خیال راحت از آن ها برای پذیرایی مراسم ختم در کرونا بهره ببرید.

از جمله خدماتی که سبزینه پک برای رفاه حال شما عزاداران عزیز انجام می دهد عبارت اند از:

۱.برای سلامتی تمام مهمانان عزیز تمام موارد پذیرایی درون بسته بندی های زیبا همراه با یک پد الکی به صورت رایگان قرار میگیرد.

۲. چاپ رایگان خیر مقدم با نام عزیز از دست رفته آن هم به صورت رایگان

۳. ارائه مشاوره تلفنی برای راهنمایی شما برای چگونگی برگزاری مناسب مراسم و انتخاب متناسب ترین نوع پک برای پذیرایی مراسم ترحیم در کرونا.

پذیرایی مراسم ختم در کرونا

برگزاری مراسم ترحیم در کرونا نیازمند توجه و دقت است زیرا هرگونه سهل انگاری می تواند عواقب ناخوشایندی را به همراه داشته باشد، از این رو انتخاب یک شرکت مناسب که بتواند در این شرایط به شما خدمات رسانی نموده و بهترین مراسم را برگزار نماید بسیار مهم است.

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *