پذیرایی مراسم ختم در خانه


از جمله اقداماتی که خانواده‌های داغدار برای تسکین درد و اندوه از دست دادن عزیز خود انجام می‌دهند،  برگزاری مراسم ختم است.‌ عده‌ای برای مجلس ترحیم مسجد یا تالاری را در نزدیکی محل زندگی خود برمی‌گزینند و برخی دیگر نیز تمایل دارند که مراسم عزاداری در خانه برگزار شود.

پذیرایی مراسم ختم در خانه آداب خاص خود را دارد. بنابراین ضروری است که برنامه‌ریزی مناسبی وجود داشته باشد تا در کنار احترام به متوفی، اصول مهمان‌نوازی و تکریم افراد نیز به خوبی انجام شود. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم که در مقاله پیش‌رو چند نکته مهم را برای گرفتن مجلس ترحیم بیان کنیم تا بتوانید یک مراسم آبرومند و درخور خانواده خود داشته باشید.

ایده پذیرایی مراسم ختم در خانه

این روزها اصول تشریفات و برگزاری مجلس ختم نسبت به سال‌های گذشته تغییرات زیادی داشته که عمده این تغییرات معمولا در نحوه پذیرایی از مهمانان به چشم می‌خورد. برای خانواده عزادار بسیار مهم است که همه آیین و آداب مراسم ترحیم به نحوی آبرومندانه صورت پذیرد تا ضمن احترام به فرد فوت شده، شأن خانواده نیز حفظ شود. اگر شما نیز به تازگی عزیزی را از دست داده‌اید با بکارگیری ایده‌های زیر می‌توانید پذیرایی مراسم ختم در خانه را به بهترین شکل انجام دهید.

تزیین میز و شمع‌آرایی

شمع یکی از ابزارهای تزئینی است که در مراسمات مختلف از جمله عزا و یادبود متوفی به کار می‌رود. ایده‌های جذابی برای شمع‌آرایی وجود دارد، برای مثال می‌توانید با استفاده از روبان سیاه و گیپورهای تزئینی یک دیزاین خاص و در عین حال زیبا را ایجاد کنید.‌

برای میز ترحیم نیز بهتر است به سراغ تکنیک‌های کلاسیک و ساده بروید. مثلا انتخاب یک میز گرد که روی آن عکس مرحوم به همراه گل‌های سفید و شمع‌های تزئین شده قرار گرفته باشد، گزینه مناسبی است.

تهیه ظروف مورد نیاز

بعضی از خانواده‌های داغدار برای پذیرایی مراسم ختم در خانه میوه، خرما و سایر اقلام پذیرایی را در بشقاب‌های چینی قرار می‌دهند و برخی نیز ترجیح می‌دهند که از ظروف یک‌بار مصرف شفاف استفاده کنند.

با توجه به این‌که تعداد شرکت کنندگان در مراسم ترحیم بسیار زیاد است، این کار رنج و زحمت بسیاری را برای خانواده عزادار به دنبال دارد. به همین دلیل گزینه راحت‌تر استفاده از پک‌های پذیرایی است‌ که هم بهداشتی‌تر هستند و هم به سرعت بین مهمانان توزیع می‌شوند. بعضی از مدل‌های بسته‌های پذیرایی حتی دارای دسته هستند که مهمانان می‌توانند آن‌ها را با خود به خارج از مجلس ترحیم ببرند.

تهیه موارد پذیرایی

برای پذیرایی مراسم ختم در خانه لازم است که همه اقلام مورد نیاز را تهیه کنید. از جمله اقلامی که برای برگزاری مجلس ترحیم استفاده می‌شوند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

میوه

برای فصول سرد سال انتخاب سیب و پرتقال توصیه می‌شود، موز و خیار هم در همه فصول می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. البته دقت کنید که میوه‌ها بدون لک بوده و ظاهر خوبی داشته باشند.

خرما

خرما عضور ثابت مراسم ختم است که می‌توانید روی آن را پودر نارگیل تزئین‌ نمایید و در داخل آن مغز گردو بگذارید.

حلوا

حلوا یکی دیگر از اقلام پذیرایی است که بهتر است روی آن با پودر نارگیل یا پودر پسته تزئین شود. زیرا مجلس ترحیم فضایی اندوه‌بار دارد و تزئین کمک می‌کند تا افراد تمایل به خوردن حلوا پیدا کنند.

میکادو

میکادو که از شکر، پودر پسته، نان مخصوص و... تشکیل می‌شود، جزء شیرینی‌هایی است که برای پذیرایی مراسم ختم در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیرینی‌های مخصوص

امروزه شیرینی‌های جدیدی مانند حلوای قیفی، حلوا مجلسی، خرما مارسپانی و... در قنادی‌ها دیده می‌شود که برای برگزاری مراسم ختم مناسب هستند.

مداح و سخنران مراسم ختم

یکی دیگر از ایده‌های جالب برای برگزاری مراسم ختم دعوت مداح و سخنران است. مداح در مورد عزیز از دست رفته سخن می‌گوید و بازماندگان را به صبوری و آرامش دعوت می‌کند.‌ گاهی نیز گریزی به حادثه کربلا می‌زند تا مجلس شور و حال خاصی داشته باشد.

نحوه استقبال از مهمانان مجلس ختم

بخش مهمی از پذیرایی مراسم ختم در خانه به نحوه استقبال از مهمانان مربوط می‌شود؛ زیرا از نظر ما ایرانی‌ها احترام گذاشتن به مهمان جایگاه خاصی دارد. در این‌گونه مجالس تعدادی از اعضای خانواده داغدار جلوی درب ورودی ساختمان می‌ایستند تا به افرادی که وارد مراسم می‌شوند، خوش‌آمد بگویند. همچنین از سخنران درخواست می‌کنند که از مهمانان به خاطر حضورشان در مجلس تشکر و قدردانی نماید.

تهیه پک پذیرایی برای مراسم ختم و ترحیم در منزل

آماده کردن مقدمات پذیرایی از مدعوین در مراسم شادی راحت است، چون افراد شوق و انگیزه لازم برای این کار را دارند. اما در مجلس ترحیم خانواده متوفی از نظر روحی تحت فشار زیادی هستند، به همین دلیل قدرت برنامه‌ریزی برای تهیه تدارکات را از دست می‌دهند. در این حالت به منظور پذیرایی مراسم ختم در خانه استفاده از پک‌های آماده بهترین راه‌کار است.

سایت سبزینه انواع پک پذیرایی مراسم ترحیم را در طرح‌ها و ابعاد مختلف عرضه می‌کند که به دلیل نوع بسته‌بندی، محتوای درون جعبه‌ها کاملا سالم می‌مانند. در این مجموعه پک پذیرایی مجلس ختم به صورت کاملا بهداشتی تهیه می‌شود و تمام اقلام مورد نیاز این مراسم مانند حلوا، خرما، آب‌میوه و... را دارا است. البته می‌توانید محتویات جعبه را به دلخواه خود و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، برگزینید. برای مشاهده انواع پک آماده مخصوص مراسم ختم و یا سالگرد، به صفحه پک پذیرایی مراجعه کنید.

با تهیه پک پذیرایی دیگر دغدغه خرید میوه مجلسی و بدون لک و شستن آن‌ها را نخواهید داشت. همچنین برای خرید کارد، دستمال، حلوا، خرما و... به دردسر نمی‌افتید و برای رسیدگی به مهمانان دچار کمبود وقت نمی‌شوید. مجموعه سبزینه تمام این اقلام را به صورت حرفه‌ای بسته‌بندی کرده و در قالب پک‌های تمیز و زیبا به آدرس منزل شما ارسال می‌کند.

پک ترحیم VIP 1

پک ترحیم VIP

پک پذیرایی پرفروش ترحیم 2

پک ترحیم پرفروش

بسته پذیرایی ارزان قیمت مراسم ختم

پک ترحیم اقتصادی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *