نحوه پذیرایی در همایش‌ها و مراسمات


هرآنچه تاکنون در مورد پذیرایی در همایش‌ها را شنیده‌اید فراموش کنید. قصد داریم مهم‌ترین و بهترین چک‌لیستی که می‌توانید بر مبنای آن همایش خود را به‌درستی برگزار کنید به شما شرح دهیم. این موارد شامل پذیرایی، محل برگزاری مراسم و… خواهد. تفاوتی ندارد که قصد ارائه پایان‌نامه، تز، رساله و دکتری و یا دفاعیه را خواهید داشت. پذیرایی در همایش‌ها بسته به این که حوزه فعالیت و یا نوع همایش شما چیست، می‌تواند متفاوت، پیچیده‌تر و یا ساده باشد. تصمیم‌گیری در این مورد در نهایت بهتر است که توسط شما و با کنترل تمامی نکات انجام گیرد.

در نهایت باید به این موضوع بیندیشید که چه مواردی می‌تواند مراسم شما را کامل‌تر و بهتر کند. اگر فکر می‌کنید که در این مورد چیزی نمی‌دانید، اولین تجربه زندگی‌تان است و بسیار هم هیجان دارید که همه چیز به‌خوبی پیش برود. چک‌لیست نکات کلیدی پذیرایی در همایش‌ها را در ادامه مطالعه کنید.

پک همایش

پذیرایی سمینار در اولویت است

اگرچه در بسیاری از مقالات در مورد بار معنوی، ارزش و احترامی که برای مهمانان در نظر گرفته می‌شود صحبت می‌کنند، اما واقعیتش را بخواهید بعد از فضای برگزاری مراسم، اولین چیزی که به چشم می‌آید، پذیرایی شما خواهد بود. برای این کار می‌توانید از پلن‌های مختلف استفاده کنید. برخلاف گذشته دیگر فرصت این که خودتان همه چیز را خریداری کنید، به سراغ بازار میوه‌وتره‌بار بروید و یا بسته‌بندی و پک انجام دهید، می‌توانید این کار را برون‌سپاری کنید و یا پک پذیرایی آماده همایش خریداری کنید. تفاوتی ندارد که زمینه موضوعی سمینار و همایش شما چیست، در نهایت اصل بر این است که همه چیز در بهترین و لوکس‌ترین حالت باشد.

پیشنهاد می‌کنیم که در کنار استفاده از این پک‌ها، میزآرایی و یا چیدمان روی میز را هم فراموش نکنید. آبمیوه، میوه، شیرینی و… از جمله مهم‌ترین آن‌هاست. پکیج‌ها هم بر همین حسب قابل انتخاب هستند.

پذیرایی در همایش

تنوع را در پذیرایی همایش در نظر بگیرید

بهتر است که به تمام ذائقه‌ها توجه کنید. در طراحی پک پذیرایی عموماً شرکت‌ها این تنوع را به‌خوبی رعایت می‌کنند. البته که لازم است بسته‌بندی این پک‌ها استاندارد باشد. اگر قرار است که موارد پذیرایی شما روی میز چیده شود، دقت کنید که حتماً باید به سراغ اقلام لوکس، باکیفیت و تازه بروید و از نظر شرایط حمل‌ونقل نیز تمامی موارد را زیر نظر داشته باشید. بخصوص اگر پک‌ها را به‌صورت بیرون بر تهیه می‌کنید، همه آن‌ها را کنترل کنید که آسیب‌ندیده و در نهایت موجب ضرر و زیان نشود. مجموعه سبزینه پک یکی از پلتفرم های ارائه خدمات پذیرایی همایش است که امتحان خود را پس داده است. سبزینه افتخار میزبانی سازمان ها و شرکت های معتبر را داشته است که عبارت انداز:

  • همراه اول
  • سازمان فدراسیون المپیک
  • فرش محتشم
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه تهران
  • داروسازی عبیدی
  • شهرداری تهران
  • دیجی کالا
  • اسنپ
  • ایرانسل
  • بانک صادرات
  • بانک ملت
  • نماوا
  • علی بابا
  • آپارات
  • مبین نت

دقت کنید که تمامی اقلام موجود در باکس‌ها و پک‌های پذیرایی سالم و بهداشتی باشد. این نکته می‌تواند در کسب امتیاز شما بخصوص در همایش‌های مهم آکادمیک اثر بگذارد. به‌هرحال در مورد یکی از کلیدی‌ترین ارکان مدیریت همایش‌ها و پذیرایی در همایش‌ها صحبت می‌کنیم.

تشریفات همایش

هماهنگی‌های ورود و خروج مهمانان

مهمانان به طبع وارد مراسم شما شده و در یک موعد زمانی جمع را ترک می‌کنند، چه‌بهتر که بتوانید ورود و خروج آن‌ها را مدیریت کنید و درصورتی‌که وارد همایش شما می‌شوند، از آن‌ها پذیرایی را به‌درستی به عمل‌آورید. در هنگام خروج هم حتماً از آن‌ها بابت حضورشان تشکر کنید و یا اگر خودتان امکان این کار را ندارید، آن را به شخص دیگری بسپارید. اگر فکر می‌کنید که تشریفات پذیرایی در همایش‌ها خیلی برای شما پیچیده و سخت می‌شود، می‌توانید افرادی را از شرکت‌های فعال در این حوزه استخدام کنید تا کارهای شما را به‌درستی انجام دهند.

در واقع آن‌ها بنا به انجام این‌گونه وظایف آموزش‌دیده‌اند و اگر شما تجربه کافی در این مورد را ندارید، می‌توانند به‌راحتی هر چیزی که باید را مدیریت کنند. از جمله مزایای این روش پذیرایی می‌توان به: مدیریت زمان، هزینه و همین‌طور حفظ احترام مهمانان اشاره کرد.

صرفه‌جویی در زمان مهم است

تفاوتی ندارد که قصد برگزاری افتتاحیه، جشن فارغ‌التحصیلی، همایش، سمینار، مناسبت مذهبی، خانوادگی، مراسم خیرخواهانه و یا مراسمات رسمی مانند جشن تولد و… را دارید، اولین و کلیدی‌ترین موضوع در مورد پذیرایی در همایش‌ها هماهنگ‌سازی زمان و مدیریت وقت خواهد بود. این که چه زمانی اقلام پذیرایی را به محل برسانید. درب محل برای ورود مهمانان باز شود. تجمع مهمانان چگونه به محیط پذیرایی هدایت شود، از جمله ارکان اصلی برگزاری هرچه بهتر مراسم شما خواهد بود؛ بنابراین باید جلوی هرگونه اتفاقات ناخوشایند غیرمترقبه را هم بگیرید. همان‌طور که در بخش‌های بالاتر گفتیم، پذیرایی سمینار شما عموماً و بر اساس نظر عوام در اولویت است.

چینش میز و صندلی را چک کنید، برای این که استرس را از بین ببرید، خودتان یک یا دو ساعت زودتر در محل حضور داشته باشید و تمام مراحل را دقیقاً چک و کنترل کنید. از یاد نبرید که وقت و هزینه شما باید مدیریت شده صرف شود، البته که باید برای زمانی که دیگران هم می‌گذارند و به مراسم شما می‌آیند هم اهمیت زیادی قائل باشید و آن را غنیمت شمارید.

نکات بهداشتی مهم است

وقتی یک مراسم و یا همایش برگزاری می‌کنید، در دوران بیماری کرونا، در قبال سلامتی افرادی که در جمع حضور دارند هم مسئولیت خواهید داشت. بخصوص اگر مراسم شما رسمی است و صمیمیت خاصی بین شما و افراد حاضر وجود ندارد، حتی ممکن است با اعتراض از سوی آن‌ها مواجه شوید. در نتیجه در مورد یکی از کلیدی‌ترین ارکان پذیرایی در همایش‌ها حتماً بادقت عمل ویژه‌ای برنامه‌ریزی کنید.

چه بخواهیم و چه نخواهیم هنوز هم در دوران بیماری‌های عفونی و کووید 19 هستیم، در نتیجه لازم است که تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنید. اگر این امکان را دارید که چینش صندلی را تغییر دهید، حتماً فاصله موردنیاز و پروتکل‌های ایمنی سلامتی افراد حاضر در مراسم نیز رعایت شود. این حساسیت را در مورد اقلام مصرفی و خوراکی هم داشته باشید.

پذیرایی در همایش

نتیجه نهایی

پذیرایی در همایش‌ها همواره و از نظر بسیاری از افراد یک کار پر از استرس و سخت است که گاهی به دلیل عدم تجربه، افراد اشتباهات بزرگی را انجام می‌دهند، اما اگر بتوانند همه چیز را از قبل مدیریت کنند، هیچ مشکلی رخ نمی‌دهد و حتی فرصت کافی برای برنامه‌ریزی هم وجود خواهد داشت. در بحث پذیرایی در همایش‌ها ما به شما پیشنهاد کردیم که حتماً پذیرایی را جدی بگیرید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *