همه چیز در مورد تشریفات بهشت‌زهرا


درصورتی‌که به دنبال برگزاری هرچه بهتر و انجام تشریفات بهشت‌زهرا هستید، منطقاً در وهله اول و به‌عنوان شخصی که تاکنون تجربه این کار را نداشته، سؤالات زیادی در ذهنتان مطرح می‌شود. بهشت‌زهرا در حال حاضر نام بزرگ‌ترین آرامستان یا قبرستان واقع در ایران و پایتخت است که در منطقه جنوبی تهران بنا شده و فعالیت آن نیز از سال 1349 شمسی آغاز شد. بهشت‌زهرا حدود 314 هکتار وسعت دارد و بیش از یک میلیون و نیم فوتی در این قبرستان دفن شده‌اند.

قبور زیادی در بهشت‌زهرا بنا شده‌اند و این شامل افراد زیادی از ساکنین مناطق مختلف تهران و حتی خارج از استان هم می‌شود. درصورتی‌که شما هم مایل به برگزاری یک مراسم آبرومندانه برای فوت شده و عزیز ازدست‌رفته در بهشت‌زهرا هستید، به یک سری تجهیزات، اقلام و تشریفات بهشت زهرا نیاز دارید که در ادامه بیشتر و دقیق‌تر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

نکات کلیدی در تشریفات بهشت‌زهرا

 

مثل هر روش برگزاری مراسم دیگری، حضور مهمانان شما در بهشت‌زهرا و نزدیکی قبر فرد فوت شده نیز باید با رعایت یک سری موارد کنترل و محیط آماده‌سازی گردد. در دوران بیماری کووید 19 هستیم و در درجه اول، شما باید ایمنی مراسم را به طور کامل تحت‌نظر بگیرید. اقلام ضدعفونی را فراهم کرده و به این موضوع توجه داشته باشید که چینش صندلی‌ها نیز باید حتماً با رعایت فاصله باشد. البته که قوانین مؤسسه مدیریتی بهشت‌زهرا نیز در این مورد بسیار سخت‌گیرانه است و شما باید بر اساس هنجارها و قوانین تعیین شده توسط آن‌ها همه چیز را کنترل و پیگیری کنید.

فراهم‌سازی محیط پذیرایی

اولین و کلیدی‌ترین رکن در مورد فراهم‌کردن تشریفات بهشت‌زهرا، توجه به محیط پذیرایی خواهد بود. برای این کار از صندلی استفاده می‌شود. این صندلی‌ها در مدل‌ها و دسته‌بندی‌های مختلف به‌صورت روزانه و ساعتی اجاره داده می‌شوند و هزینه اجاره آن‌ها بسته به سرویس‌ها و خدمات شرکت‌ها و حاشیه سود و یا تعداد مشتریان آن‌ها متفاوت است. حتماً بیش از چیزی که برآورد می‌کنید، صندلی تهیه کنید و به این مسئله توجه داشته باشید که هیچ‌گاه تعداد مهمانان در مراسمات ترحیم و تدفین را نمی‌توان دقیق برآورد و حدس زد.

در نتیجه همیشه پیش‌بینی بیش از حد معمول هم می‌تواند به ما در این مورد کمک کند.

چیدمان آیتم‌های پذیرایی در بهشت‌زهرا

آیتم‌های پذیرایی نیز وابسته به نیاز شما قابل انتخاب خواهد بود. باز هم در این مورد شرکت‌های زیادی هستند که سرویس‌های خرید پک پذیرایی و یا چیدمان خرما، حلوا، شمع، میوه و… را به شما ارائه می‌دهند. در حال حاضر مجموعه و شرکت سبزینه پک یکی از برجسته‌ترین نام‌ها در این حوزه است. تفاوتی ندارد که قصد استفاده از پک پذیرایی، پرکردن اقلام میز پذیرایی و یا چیدمان را دارید، این شرکت به شما امکان انتخاب پلن‌های مختلف اقتصادی تا حرفه‌ای را خواهد داد.

تحویل در کم‌ترین زمان ممکن و در بهشت‌زهرا انجام شده و قیمت هم کاملاً مقرون‌به‌صرفه و بر اساس بودجه و تعداد مهمانان شما تعیین می‌گردد. در نهایت رضایت 99.99 درصدی مشتریان نیز ضامن تأمین و تضمین این سطح کیفی است.

مشاهده لیست پرفروش ترین پک پذیرایی

تشریفات بهشت زهرا

حواستان به روزهای شلوغ بهشت‌زهرا باشد

در درجه اول باید تصمیم بگیرید که قرار است مراسم شما در بهشت‌زهرا در چه روزی برگزار شود. به‌هرحال محورها و مسیرهای منتهی به بهشت‌زهرا در برخی روزهای سال شلوغ است. در نتیجه حتماً پیش‌بینی همه چیز را داشته باشید. در روزهای تعطیل، ایام آخر هفته و جمعه‌ها ما با بیشترین نرخ ترافیک در محور بهشت‌زهرا و جنوب تهران مواجه خواهیم بود.

حتماً طوری برنامه‌ریزی کنید که تشریفات بهشت‌زهرا به‌موقع و حتی چند ساعت زودتر به محل برسد. چینش را از قبل مدیریت کنید و مشخص کنید که صندلی‌ها باید در چه فضایی قرار داده شود. بسته به شرایط آب‌وهوایی به طبع در برنامه تشریفات بهشت‌زهرا تغییرات زیادی ایجاد می‌شود، پس این موارد را هم به چک‌لیست خود اضافه کنید.

پذیرایی بر حسب فصل

البته که در هر پذیرایی برگزاری مراسمات تدفین و تشریفات بهشت‌زهرا، خرما و حلوا جز اقلام ضروری است. اما بسته به شرایط آب‌وهوا و فصل و دما هم می‌توانید نوشیدنی‌های گرم و سرد مانند چای، نسکافه، انواع آبمیوه‌های سرد و… را نیز تهیه نموده و به لیست اقلام پذیرایی خود اضافه کنید. البته باتوجه‌به شرایط بیماری و کرونا، بهتر است به سراغ بسته‌بندی‌های وکیوم و یا پک‌های پذیرایی بروید. چون در این صورت هم بهداشت رعایت شده است و هم اگر کسی مایل به میل اقلام در مراسم نداشت، می‌تواند آن‌ها را به خود ببرد.

نصب بنر، پخش تراکت و یا اعلامیه در مسجد بهشت‌زهرا و تهیه تدارکات پذیرایی همواره از مهم‌ترین اولویت‌های موردنظر برای برگزاری مراسمات در بهشت‌زهرا است.

برخورد با مهمانان و هماهنگی برای پذیرایی

دقت کنید که برخلاف تالارها، هتل‌ها و رستوران‌ها محل پذیرایی شما از قبل مشخص نیست و لازم است که در مورد تشریفات بهشت‌زهرا با انتظامات و مدیریت هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. لازم است که محل پارک خودروها را مدیریت کنید و حتماً در مورد نگه‌داری وسایل نقلیه کسانی که به بهشت‌زهرا مراجعه می‌کنند، هم دقت نظر بالایی به خرج دهید. برخورد با مهمانان نیز توسط بزرگ خانواده و یا نزدیک‌ترین اشخاص فرد فوت شده انجام می‌شود و در این مورد نیز باید تدابیر مدنظر را بیندیشید.

بهترین تصمیم در مورد برگزاری مراسمات بخصوص در لوکیشن‌هایی مانند بهشت‌زهرا این است که همه چیز را از قبل پیش‌بینی کنید و در واقع بتوانید به‌خوبی زمان را مدیریت نمایید.

در نهایت

تشریفات بهشت‌زهرا و به‌طورکلی برگزاری مراسمات ختم، چهلم، سالگرد، یادبود و… در فرهنگ ایرانی اهمیت زیادی دارد. در این مورد لازم است که یک سری موارد مهم رعایت شود. چه‌بهتر که بتوانید آن‌ها را به‌صورت چک‌لیست درآورید و از خدمات شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند هم استفاده کنید. در این صورت هم مراسم شما هوشمندانه‌تر و هدفمندتر برگزار می‌شود و هم دغدغه‌های کلی شما برطرف خواهد شد.

البته تشریفات مراسمات در بهشت‌زهرا باید بر اساس موقعیت مقبره فرد فوت شده، فصل و شرایط آب‌وهوایی انتخاب شود. تجهیزات صوتی و تصویری، منوی کامل پذیرایی و برخورد عالی با مهمانان نیز باید در صدر لیست شما قرار بگیرد. حتی می‌توانید به سراغ پلن‌های گل‌آرایی و شمع آرایی در مراسمات یادبود در بهشت‌زهرا هم بروید و همواره در این مورد دقت عمل بالایی داشته باشید.

معرفی تشریفات سبز

مجموعه سبزینه پک (تشریفات سبز) با تجربه بیش از 5 سال در زمینه تهیه انواع پک پذیرایی و بسته های مخصوص مجالس ترحیم، همایش، صبحانه اداری و حتی پک های پذیرایی مخصوص مدارس، مفتخر است شما را در پذیرایی مهمانانتان یاری کند. بسته های پذیرایی موجود در سبزینه پک شامل 4 مدل مختلف است: پک پذیرایی ترحیم، پک پذیرایی همایش، پک پذیرایی دفاع و پک صبحانه

  • ضمانت بازگشت محصول
  • تعهد کیفیت
  • اعضای تیم حرفه ای
  • تنوع محصولات

 

تشریفات بهشت زهرا

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *