برگزاری مراسم ترحیم در فضای باز


برگزاری صحیح مراسم ترحیم در فضای باز از نظر برخی نسبت به فضای بسته سخت‌تر است. به‌هرحال هر مراسم دارای یک سری  مهمانان خواهد بود که انتظار می‌رود از آن‌ها به بهترین شکل ممکن پذیرایی شود. از محل اجتماع گرفته تا انتخاب روش و نوع پذیرایی و نحوه رساندن اقلام پذیرایی به مهمانان، حائز اهمیت است. براین‌اساس بسیاری از افراد در راه‌اندازی و مدیریت یک مراسم بخصوص در فضای باز مشکل دارند و در این شرایط یکی از بهترین روش‌های حل مسئله، خواندن و یادگرفتن از مقالات است.

ما هم در ادامه قصد داریم کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین فاکتورها در مورد برگزاری مراسم ترحیم در فضای باز را به شما شرح دهیم. اگر مراسمی پیش و رو دارید، تجربه اولتان است و یا این که مدام درگیر این موضوع هستید که آیا واقعاً مراسم به‌درستی برگزار می‌شود یا خیر! با ما همراه باشید تا بر اساس یک چک‌لیست، نکات مهم و کلیدی را به شما شرح دهیم. این نکات هم شما را از خراب‌شدن و به‌هم‌ریختن برنامه‌ریزی‌ها نجات می‌دهد و هم باعث می‌شود کل مراسم را به‌راحتی مدیریت کنید.

نکات کلیدی در برگزاری مراسم ترحیم در فضای باز

غم ازدست‌دادن عزیزان به‌اندازه کافی سخت است و به طبع یکی از دغدغه‌هایی که در این دوره زمانی، ممکن است برای افراد و بازماندگان شرایط را سخت‌تر کند، پذیرایی درست و اصولی خواهد بود. با واگذاری مراسمات به مجموعه‌هایی که آن‌ها را برگزار می‌کنند، به طبع از مشکلات و دغدغه‌های شما کم خواهد شد. اما لازم است حتی اگر این کار را هم انجام می‌دهید، اطلاعات لازم در مورد نحوه ارائه سرویس‌ها را بیاموزید تا حتی اگر تیمی که قرار است مراسم ترحیم در فضای باز را مدیریت کند کم‌کاری کرد، بتوانید مشکلات را جبران کنید.

فضاسازی مدرن و شیک مهم است

اولین و کلیدی‌ترین رکنی که باید در مورد مراسم ترحیم در فضای باز بدانید این است که انتخاب لوکیشن و چینش و همین‌طور دیزاین می‌تواند روی نتیجه‌گیری شما از این مراسم اثر بگذارد. فراموش نکنید که تم‌های مراسمات معمولاً نیاز به مدت زمانی برای اجرا دارند و این‌طور نیست که شما در لحظه آخر تصمیم بگیرید و کل کار را انجام دهید. در واقع اول لازم است که مشخص شود چه تعداد مهمان دارید و بعد بر حسب فصل، شرایط آب‌وهوایی و جوی، دیگر اقلام فضاسازی را فراهم کنید. اگر در تالار، مسجد، باغ و یا حتی حیاط خانه خود مراسم را برگزار می‌کنید، در نتیجه حتماً به فکر تغییرات آب‌وهوایی ناگهانی بخصوص در فصل‌هایی مانند بهار، پاییز و زمستان باشید.

دیزاین مراسم ترحیم در فضای باز نیز خیلی پیچیده نیست، می‌توان از اقلامی مانند روبان‌های مشکی، گل‌آرایی و… استفاده کرد. شمع هم گزینه خوبی است.

پذیرایی مراسم ترحیم در فضای باز

پس از آن پذیرایی مراسمات در فضای باز هم اهمیت ویژه‌ای دارد. در واقع بعد از لوکیشن و موقعیت برگزاری مراسم، دومین رکن اساسی خواهد بود که بسیار هم باید حساس اجرا شود. برای این کار هم می‌توانید از پک‌های پذیرایی استفاده کنید و هم از منوی باز و سلف سرویس بهره مند شوید.

در حال حاضر مجموعه سبزینه پک از معدود سرویس‌دهنده‌هایی است که به شما امکان انتخاب منو، اقلام پذیرایی و فراهم‌آوری آن‌ها در فضای باز برای برگزاری مراسم تدفین را می‌دهد. البته مواردی که در مراسم استفاده می‌شود هم بسته به نیاز و سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد. از خرما، حلوا و… به‌صورت چیده شده روی میز گرفته تا تهیه غذای ترحیم. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به سراغ شرکت‌هایی معتبری بروید که هم کیفیت محصول و خوراکی که در دسترس قرار می‌گیرد، بالا باشد و هم بر اساس تعداد مهمانان دچار مشکل در انتخاب نشوید.

برخورد با مهمانان در بدو ورود و پیش از خروج

یکی دیگر از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین ارکان مراسم ترحیم در فضای باز، مدیریت ورود و خروج مهمانانی خواهد بود که به طبع هم شما برای آن‌ها ارزش زیادی قائل هستید و هم آن‌ها به احترام شما و عزیز ازدست‌رفته به این مراسم آمده‌اند. در نتیجه اگر می‌خواهید به بهترین شکل ممکن، همه چیز مدیریت شود، بهتر است که یا خودتان و یا از نزدیکانتان را برای این کار مأمور کنید. البته که لازم است کاری به این شخص و یا اگر خودتان هستید، سپرده نشود. چون به‌هرحال یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین نکات در مورد مراسم ترحیم در فضای باز مدیریت کل مهمانان خواهد بود. البته که کار سختی است، بخصوص اگر فضای مدنظر شما خیلی بزرگ باشد.

اجرای گل‌آرایی و شمع آرایی در فضای باز

رکن بعدی برگزاری مراسم ترحیم در فضای باز، گل‌آرایی و شمع آرایی خواهد بود. استفاده از شمع‌های مشکی و گل‌های مخصوص مراسم یادبود و تدفین از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین مواردی است که هر فرد باید در برگزاری این‌گونه مراسمات به آن‌ها توجه داشته باشد.

بهتر است پیش از در این مورد هم حساسیت به خرج دهید و خیلی سریع آن را به بهترین شکل انجام داده و همیشه حواستان به حوادث غیرمترقبه، باد، باران و… هم باشد. اگر قرار است گل‌آرایی و یا شمع آرایی خیلی خاص انجام دهید. حتماً همه این اقلام در محل مناسب فیکس شوند. حتی استفاده از شمع در فضای باز باید بادقت و رعایت تمامی موارد ایمنی انجام گردد. در غیر این صورت می‌تواند خطرساز باشد.

فراهم‌کردن سیستم صوتی و مداح

بعد از موارد ذکر شده، یکی دیگر از ارکان صحیح برگزارشدن مراسم ترحیم در فضای باز، استفاده از تجهیزات صوتی و تصویری و… خواهد بود. تمام این موارد بستگی به نیاز و سبک برگزاری مراسم شما خواهد داشت. هرچه سریع‌تر فضای مدنظر را رزرو کنید و حتماً به این مسئله وجه داشته باشید که سرعت عمل و فیکس کردن دقیق زمان‌ها در برگزاری مراسم ترحیم در فضای باز اهمیت ویژه‌ای دارد.

نتیجه‌گیری نهایی

البته که به موارد برگزاری اصولی مراسم ترحیم در فضای باز می‌توان گزینه‌های دیگری را هم اضافه کرد. اگر مایل هستید می‌توانید یک پک پذیرایی هم در اختیار کسانی که به مراسم شما می‌آیند قرار دهید. این پک حتماً باید کیفیت بالایی داشته باشد، برخورد عالی پرسنل و هماهنگی مراسم و همین‌طور فراهم‌کردن جای پارک برای مهمانان و مدیریت خودروها و سلامت و ایمنی وسایل نقلیه هم همواره باید جدی گرفته شود.

در کنار این موضوعات، احترام مراسم تدفین و ختم و البته یادبود برای ما ایرانیان بسیار زیاد است، در نتیجه اگر با برنامه‌ریزی پیش برویم، هیچ مشکلی در اجرای مراسم ترحیم در فضای باز نخواهیم داشت.

پک ترحیم VIP 1

پک ترحیم VIP

پک پذیرایی پرفروش ترحیم 2

پک ترحیم پرفروش

بسته پذیرایی ارزان قیمت مراسم ختم

پک ترحیم اقتصادی

10 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *