۷ نکته عالی برای برگزاری یک وبینار موفق

نکات برگزاری وبینار موفق

نکات برگزاری وبینار موفق


بسیاری از متخصصان یادگیری تمایلی به میزبانی وبینارهای شخصی خود ندارند، زیرا تصور می کنند که برگزاری وبینار موفق، نیاز به مهارت هایی دارد که آنها ندارند. در این مقاله، ۷ نکته عالی را برای کمک به شما در این فرآیند به اشتراک می گذاریم و مطمئن باشید به یک میزبان وبینار تبدیل می شوید که به شدت شرکت کنندگان خود را، هر کس که هستند، جذب می‌کنید.

در این مطلب می خوانید:

وبینار چیست؟

به زبان ساده ، وبینار یک سمینار آنلاین است. وبینار همه عناصر لازم یک سمینار را دارد: میزبان، مجری، سخنرانی (معمولاً اسلایدها و سایر رسانه های تصویری) و مخاطبان. تفاوت اصلی آن با سمینار این است که وبینارها کاملاً آنلاین برگزار می شوند.

الگوی معمولی وبینار به این شکل است:

  • داستان الهام بخش.
  • بخش اصلی وبینار (که شامل فیلم صحبت کردن مجری به علاوه اسلایدها است).
  • بخش پرسش و پاسخ، جایی که به طور مستقیم به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده می شود.

تفاوت اصلی بین وبینارها و فیلم های آنلاین این است که وبینارها تعامل زنده بین مجری و مخاطب را ارائه می دهند.

برای کسب اطلاعات برای سفارش پک پذیرایی با مشاورین ما تماس بگیرید.

چرا باید از وبینارها استفاده کنید؟

اگر قبلاً هرگز وبینار اجرا نکرده اید، چرا اکنون شروع می کنید؟ پنج دلیل برای اینکه از وبینار استفاده کنید وجود دارد. این ۵ دلیل عبارت انداز:

  1. از هر جای دنیا می توانید به مردم دسترسی پیدا کنید. دیگر محدود به یک مکان و منطقه نیست. همچنین برای مهمانان شما از بلیط هواپیما گران تر نیست.
  2. مخاطبان شما می توانند مستقیماً با شما تعامل داشته باشند. این یک اغوا بزرگ است، خصوصاً اگر قبلاً به عنوان یک رهبر صنعت جذب شده اید.
  3. شما اعتماد ایجاد می کنید. اگر وبینار رایگان شما قدرت شگفت انگیزی دارد، به این نتیجه می رسد که محصولات پرداختی شما بسیار عالی هستند و نرخ تبدیل شما افزایش میابد، درست است؟
  4. شما کاربر جدید بدست می آورید. از آنجا که ثبت نام به آدرس های ایمیل احتیاج دارد، یک رویداد وبینار تعداد قابل توجهی کاربر جدید برای شما ایجاد می کند.
  5. شما منبع عظیمی از الهام به دست می آورید. محتوای وبینار فقط آغاز کار است. با نوعی خلاقیت، می توانید آن را دوباره در وبلاگ ها، محتوای ویدیویی، اینفوگرافیک و موارد دیگر استفاده کنید.

مهم ترین نکات برگزاری وبینار موفق چیست؟

ارتباط با مخاطبان خود از طریق یک وبینار فراتر از توانایی رسانه های اجتماعی، وب سایت یا وبلاگ حرفه ای شما است. وبینار به محتوای آموزش الکترونیکی شما روح می بخشد، باعث ایجاد اعتماد بین شما و شرکت کنندگان می شود و به شما امکان ایجاد ارتباطات جدید و ایجاد روابط حرفه ای را می دهد. نیازی به گفتن نیست که میزبان وبینار خود باشید، به این معنی است که شما کنترل کاملی بر جریان و نتیجه آن دارید.

اما آیا این کاری است که شما می توانید انجام دهید؟ آیا می توانید محتوای جذاب آموزش الکترونیکی ارائه دهید و همزمان با مخاطبان خود تعامل داشته باشید؟ آیا می توانید کنجکاوی آنها را تحریک کنید، به آنها القا کنید و تا آخرین لحظه علاقه آنها را حفظ کنید؟ البته می توانید در این مقاله که ۷ نکته در مورد چگونگی برگزاری یک وبینار موفق را به شما ارائه می دهیم، مطمئن باشید که در هنگام ارائه یک وبینار بی عیب، سرگرم کننده و مهیج، احساس آرامش و مهارت بالایی می کنید.

به صدا توجه کنید.

بدون شک صدا مهمترین عنصر وبینار شماست. برای اطمینان از اینکه همه چیز روان پیش می رود، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • مکان مناسب را انتخاب کنید.

یک اتاق آرام برای اثبات صدا پیدا کنید. هم چنین میزان آنتن دهی اتصالات اینترنت خود را بررسی کنید.

  • دستیار فنی داشته باشید.

صحبت از مشکلات فنی است، به خاطر داشته باشید که در طول برگزاری وبینار، باید بر روی ارائه مطالب خود متمرکز باشید. دستیاری داشته باشید که می داند چگونه مسائل فنی را مدیریت کند.

  • از میکروفون مناسب استفاده کنید.

به میکروفن های داخلی لپ تاپ یا رایانه رومیزی خود اعتماد نکنید. از میکروفون های خارجی استفاده کنید. اگر وبینار شما شامل چندین بلندگو است، خود را به یک بلندگوی با کیفیت بالا مجهز کنید.

تمرین، تمرین، تمرین.

قبل از شروع لایو، چندین بار تمرین کنید. تمرین مهارت شما را کامل می کند. برای اطمینان از موثر بودن صدای شما، باید مطمئن شوید که هر “خطایی” را از واژگان خود حذف می کنید. هم چنین تمرین به شما کمک می کند اعتماد به نفس صحبت کردن بیشتری کسب کنید. تا آنجا که ممکن است از مخاطبان خود، بازخورد بخواهید. از دوستان یا آشنایان خود بخواهید که حرفهای شما را گوش دهند و نظر صادقانه خود را به شما پیشنهاد دهد. از آنها بخواهید کارهایی را که شما به خوبی انجام داده اید و کارهایی که می توانید بهبود دهید را با شما به اشتراک بگذارند. آیا سرعت صدای شما خوب است؟ آیا شما به وضوح صحبت می کنید؟ لحن شما چطور است؟ دوستانه است یا خیلی جدی و مسطح؟ از آنها بخواهید که در زمان تمرین شما بارها و بارها گوش دهند تا مطمئن شوید که در آخر وبینار خود عجله نمی کنید. علاوه بر این می توانید از تمرین خود ویدئو ضبط کنید و فیلم را مرور کنید تا ببینید چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست.

با یک داستان شروع کنید.

بهترین راه برای معرفی شما چیست؟ مطمئناً خواندن یک بیوگرافی طولانی یا اسلایدی که دستور کار شما را لیست می کند، بهترین راه نیست. این موارد باعث می شود، علاقه شنوندگان خود را از دست بدهید. داستانی را روایت کنید؛ به اشتراک گذاشتن داستان خود و توضیح آنچه شما را به شما گذشته است، باعث ایجاد اعتماد و ایجاد ارتباط عاطفی بین شما و مخاطبان می شود. فقط به یاد داشته باشید که داستان خود را مختصر کنید، آن را با چند عنصر تعلیق شخصی کنید و با یک پایان قوی نتیجه بگیرید. یک ترفند عالی این است که هنگام قصه گویی لبخند بزنید، زیرا به بالا بردن صدای شما کمک می کند. شنوندگان شما قادر به احساس شور و شوق شما در مورد ارائه آنلاین شما می شوند.

توجه مخاطب خود را تا انتهای وبینار جلب کنید.

متوسط ​​طول توجه یک مخاطب معمولی حدود ۱۰ دقیقه است. مخاطبان وبینار بدتر هستند؛ شما برای جلب توجه آنها با صفحات دیگر رایانه، انواع پلتفرم های رسانه های اجتماعی همیشه باز و صندوق های ایمیل آنها در رقابت هستید. به همین دلیل مهم است که نه تنها توجه آنها را جلب کنید، بلکه باید آن را تا انتهای وبینار نگه دارید. متن را در اسلایدهای خود محدود کنید و از پر کردن آنها پرهیز کنید. در عوض، مخاطبان خود را با ترکیبی از سوالات تعاملی، چالش ها و وظایف کوچک، تصاویر غنی، فیلم های جذاب و حتی موسیقی درگیر کنید.

لحن گفتگو را حفظ کنید.

به یاد داشته باشید که شما با افراد واقعی صحبت می کنید، نه با ماشین. وبینار خود را شخصی سازی کنید.

  • تصور کنید با یک دوست یا همکار صحبت می کنید.

اگر مثلاً ۱۵۰ نفر از حاضران در حال گوش دادن باشند، در واقع ۱۵۰ مکالمه یک به یک دارید. این ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، بنابراین سعی کنید چهره ای صمیمی که با او صحبت می کنید را تجسم کنید.

  • ارائه خود را با استفاده از پرسش و پاسخ تفکیک کنید.

پرسش و پاسخ راهی عالی برای حفظ تعامل است. هیچ کس نمی خواهد با کسی که بی وقفه صحبت می کند، گوش دهد. هر چقدر صدای او صاف باشد.

  • مخاطبان خود را با استفاده از “شما” مخاطب قرار دهید.

نگویید “امروز من قصد دارد به اشتراک بگذارم …”؛ در عوض بگویید “امروز شما یاد خواهید گرفت …”. نپرسید “آیا کسی سوالی دارد؟” در عوض بپرسید “آیا می خواهید از من چیزی بپرسید؟”. استفاده از کلمه “شما” باعث می شود مخاطبان احساس تعهد بیشتری داشته باشند.

  • از شوخ طبعی استفاده کنید.

از گفتن نظر خنده دار نترسید. فقط مطمئن باشید که شوخ طبعی شما از نظر سیاسی درست و مرتبط است.

از حقایق و مثالهای جالب برای پشتیبانی پیام خود استفاده کنید.

شنیدن تجربیات زندگی واقعی و فکر کردن در مورد چگونگی به کار بردن راه حل های یکسان در زندگی یکی از موثرترین راه ها برای یادگیری است. پر کردن وبینارهای خود با چندین نمودار و شکل خسته کننده، مخاطب شما را مجذوب خود نخواهد کرد. با استفاده از سناریوهای دنیای واقعی، مطالعات موردی، داستان های موفقیت واقعی، تحقیقات و اینفوگرافیک های زیبا، روش های عالی برای کمک به انتقال پیام شما هستند. توضیح دهید که چرا برخی از استراتژی ها کار می کنند و برخی دیگر از واقعیت های واقعی استفاده نمی کنند. اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما تمام نکاتی را که می گویید، به خاطر بسپارند.

بررسی کنید که صدای شما وصل باشد.

مطمئناً هنگام مکالمه به مکث نیاز دارید. بیش از ۲ یا ۳ ثانیه سکوت نکنید، در غیر این صورت ممکن است مخاطب شما فکر کند که صدای شما را از دست داده است. پس اگر قرار است ساکت باشید، به شنوندگان خود اطلاع دهید. به عنوان مثال، وقتی می خواهید به آنها کمی وقت بدهید تا چیزی بخوانند، به آنها بگویید “اکنون به شما اجازه می دهم چند سطر در مورد … بخوانید”.

سخن آخر

این نکات را در مورد چگونگی برگزاری یک وبینار موفق دنبال کنید و مطمئن باشید که نه تنها شما کنترل کاملی بر این ابزار ضروری آموزش الکترونیکی دارید، بلکه مخاطبان شما نیز برای کسب اطلاعات بیشتر برمی گردند. در صورتی که برای قصد برگزاری سمینار به صورت حضوری دارید، می توانید از پک پذیرایی همایش و رویداد سبزینه پک استفاده کنید. از اینکه نظرات خود را با ما به اشتراک می گذارید، سپاسگزاریم.

بسته پذیرایی همایش لاکچری

پک همایش VIP

پک پذیرایی پرفروش همایش 3

پک همایش پرفروش

پک پذیرایی ارزان همایش

پک همایش ساده

11 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *